The online racing simulator
NL.LFS.3 - A league for all Dutch LFS'ers
The dutch league will start it's 3rd season and is looking for drivers who like to join. As it's only open to dutch speaking drivers I'll continue in Dutch:

Dubbele cup en teamevent vormen NL.LFS.3

Simracing.NL en Liveforspeed.nl gaan voor de derde maal samenwerken om de Nederlandse LFS competitie te organiseren. Vanaf donderdag 14 september mogen de ingeschreven coureurs en teams weer uitmaken wie de beste Nederlandse coureur is. Het seizoen is opgedeeld in tweemaal drie races, waarbij elk blok van drie races een cup vormt, met een eigen winnaar. Aan het einde van het seizoen volgt een finalerace voor teams waarbij in een endurance met rijderswissel de eindstand in het teamkampioenschap bepaald wordt.

FWD GTR cup

De eerste drie races in het kampioenschap worden verreden met de twee snelste voorwielaangedreven wagens. Onder de FWD GTR klasse vallen de XF GTR en de UF GTR. Bij elk van de drie evenementen wordt een sprint en een hoofdrace gehouden, waarbij de startvolgorde voor de hoofdrace het omgekeerde van het resultaat van de sprintrace zal zijn.

AWD/RWD GTR cup

In het tweede deel van het kampioenschap wordt gereden met de wagens uit de GTR-klasse. Deze drie races worden gekenmerkt door één race van ongeveer 55 minuten. Omdat de FZR de snelste wagen is ligt er een voorstel op tafel om alleen deze wagen verplicht een pitstop te laten maken. Hier kan over worden gestemd in deze poll.

Coureurs- en teamkampioenschap
Wie het beste presteert in de drie races van elke cup mag zich dan wel winnaar van die cup noemen, de uiteindelijke winnaar van NL.LFS.3 zal hij zijn die de meeste punten weet te halen uit alle 6 individuele races. Hierbij wordt het slechtste resultaat geschrapt. Coureurs mogen zich ook weer met een team inschrijven. Een team bestaat uit maximaal twee coureurs, welke overigens niet verplicht zijn dezelfde wagen te gebruiken. Het teamkampioenschap wordt in de laatste race beslist met een 2-uurs race met verplichte rijderswissels en dubbele punten. Voor coureurs die alleen rijden is toegestaan om hiervoor met een andere coureur te rijden. Dit mag een buitenlander zijn.

Regelgeving
Ten opzichte van het vorige seizoen zijn een aantal regels veranderd:
- Weer niet langer willekeurig, maar eerstee optie van het circuit.
- Chatten: Voor elke race: vanaf 2e keer tijdstraf van 10 seconden per keer, maximaal 120 seconden straf.
- Shift-s tijdens de race leidt tot diskwalificatie.
- Indeling voor kwalificatie: pb/hl (snelste van de twee). pb/hl van alle ingeschreven deelnemers wordt op de woensdagavond voor de race om ongeveer 22:00 opgehaald. Voor de race wordt nog steeds het resultaat van de kwalificatie gecombineerd.
- Zie voor verdere regels het reglement.

Kalender
XF GTR - UF GTR
1. 14 september - South City Town - 10 ronden / 29 ronden
2. 28 september - Aston North - 7 ronden / 20 ronden
3. 12 oktober - Blackwood - 12 ronden / 32 ronden

FXO GTR - XR GTR - FZ50 GTR
4. 26 oktober - Aston Club - 54 ronden
5. 9 november - Westhill rev - 36 ronden
6. 23 november - Kyoto National - 34 ronden

Teamevent, FXO GTR - XR GTR - FZ50 GTR
7. 7 december - Aston Historic - 52 ronden

Meer info: http://www.simracing.nl/article.php?t=41450
Inschrijven: http://www.simracing.nl/board/viewtopic.php?t=41447
Het 3de seizoen zit er alweer aan te komen.
Ik heb er zeker weer zin in!
Gentle bump

Inmiddels 25 inschrijvingen, volgens mij kunnen we dat makkelijk verdubbelen!

Kom op, één keer in de twee weken op een donderdagavond leuke races met je landgenoten, van pro tot "voor-de-fun". Bovendien in de aanloop naar de races vaak spontaan massale online oefensessies op een willekeurige avond in de week...

Dus, geef het door aan alle Nederlandse LFS'ers die je kent en schrijf je hier in:
http://www.simracing.nl/board/viewtopic.php?p=374560#374560
Quote from traxxion :Bovendien in de aanloop naar de races vaak spontaan massale online oefensessies op een willekeurige avond in de week...

Die zijn vaak idd haast net zo leuk als de echte race .
Lijkt me wel leuk, maar ik weet niet of ik genoeg tijd heb. Ben namelijk best druk met school enzo, maar ik kan vast wel een paar uurtjes vrijmaken
Quote from hrtburnout :Lijkt me wel leuk, maar ik weet niet of ik genoeg tijd heb. Ben namelijk best druk met school enzo, maar ik kan vast wel een paar uurtjes vrijmaken

Ja moet lukken
Het is ook geen probleem als je met een beperkt aantal races meedoet of later in het seizoen instapt.
Jep jep dit wordt weer lache dit seizoen hehe

zie jullie allemaal op de track Donderdag !!! grrr
Hi, k ben nog groen achter de oren, maar t lijkt me wel leuk.
Probleem is dat ik morgen 3 weken op vakantie ga.
Ik kijk eind september wel hoe het er dan mee staat en of ik nog mee kan doen.
Je kunt dan zeker nog mee doen, races zijn om de twee weken dus je zult er niet zo veel missen, tevens is dit seizoen opgezet als 2 aparte cups en een overall championship.. maar uiteindelijk gaat het om mee doen en fun hebben dus kom zeker na je vakantie mee racen!!
Bovendien is er 1 schrapresultaat, dan mis je dus in principe maar 1 race.
Al die data heb ik late dienst...volgend jaar komt het mss beter uit.

FGED GREDG RDFGDR GSFDG